tirsdag den 10. april 2018

     Solskinshilsen :)


Så er jeg klar til forårssolen ;) Havemøblerne er stillet frem, og klar til at blive indtaget. Indtil videre har jeg hæklet og strikket i døråbningen til haven. Siddende på en stol i stuen men med solen direkte på mig, og vind i håret. Så skønt <3 

Spisebordet måtte ryddes i påsken, da jeg var heldig at samle alle vores børn med kort varsel. Skønt når det lykkedes :) Det betød at dragehale-sjalet kom i en plastickasse, som nu står ved min lænestol, og jeg får næsten dagligt strikket lidt på den "rødelige-lilla-rosa-grønne version" af sjalet. Og indtil videre trævler jeg ikke op igen :D 

Det ene nøgle garn, som var med i det oprindelige kit til sjalet, blev lige omdannet til små kaniner. Der var garnet til gengæld perfekt med farveskiftet, som gav lidt liv til de ellers ensfarvede små dyr. De er på størrelse med en lille tændstikæske, og sjove og hurtige at lave. Købeopskrift på Ravelry fra Therese Eghult design ( Crochetedbytess)

Har på det sidste afprøvet flere nye mønstre og kigget you-tube-videoer for at lære nyt. Blandt andet har jeg lavet en Hækle-bedste 
( opskrift http://www.topping.dk/blog/link-til-den-danske-haekleopskriften-paa-haeklebedste/# 

Denne "dukke" med en tom flaske og en sten indeni sig, så den står fast, skulle have et hårbånd. Jeg fulgte linket i opskriften, og fik lært en helt ny hækleteknik, som jeg nu kan anvende i andre sammenhænge. Elsker at lære nyt. 



Samtidig har jeg forvildet mig ud i et køb af en stor dukke, et opskrifthæfte med dukketøj, og  noget luksus øko bomuldsgarn fra Krea de luxe. Dyrt, men dejligt at strikke i. Og hvis ikke jeg skal have lækkert dukketøj, som er hjemmestrikket, så ved jeg snart ikke, hvem der skal ;)Så nu har mormor her´, den skønneste og livagtige dukke siddende midt i stuen, iført det første hjemmestrikkede sæt med kjole, kyse og shorts. Og hun er faktisk ret fin, hvis jeg selv må sige det <3 https://designbymettehvitved.dk/min-dukkegarderobe

Dejligt med legetøj, som jeg kan nyde at kigge på. Efter mit barnebarn sov hos os, for første gang, blev jeg inspireret til noget legetøj, som hun med glæde har indviet. Hun er nemlig, som så mange andre børn, ret vild med teletubbies. Og med udgangspunkt i min kyllingeopskrift ( med lidt tilrettelser) blev det til 4 "teletubbies-bolde" som ses her. 


Har også hæklet en klud. Igen et skønt gratis mønster fra Karen Klarbæk. http://karenklarbaeksverden.blogspot.dk/2017/04/hklet-lille-blondehandklde-gratis.html  

Og nu er jeg igang med at hækle en lille taske i sort. Har tidligere lavet et par stykker i andre farver, men nu savner jeg en sort, og garnet var på lager, så igang med den :)

Sidst nævnte jeg noget med en kjole, men den jeg havde i tankerne gik ikke til det garn, som jeg havde, så garnet venter fortsat på anvendelse. Overvejer nu, om jeg skal prøve at hækle en trøje til mit barnebarn. Indtil videre har hun kun modtaget strik, men garnet er så fint, og sådan lidt blank i det, så tænker det vil fremstå ret fint i et blondemønster... måske det ovenfor som jeg har øvet på kluden. 

Mit Open-water-sjal er færdig, og er luftet flere gange på ture i kulden. Svært at få farverne rigtig frem på billederne, men her får i det, både på græs og på mig :D




Ingen kommentarer:

Send en kommentar