tirsdag den 25. juni 2019

       Så kom solen :)


I dag er jeg gået ind, her over middag, for at være lidt i skygge... så nu er det sommer. Og jeg har allerede fået en del farve, ved at tage håndarbejde med udenfor. Der er både blevet hæklet og strikket udendørs. 
Sidst var jeg lige startet på Micro-universet fra Lalylala. Jamen, jeg er helt forelsket i de skønne figurer jeg får lavet, ud fra opskrifterne i bogen. Se lige her, de skønne væsner <3 Er nu igang med en mariehøne. Det bliver en skøn samling,og jeg glæder mig til at dele dette univers med mine børnebørn :) Tænker de er lidt for små endnu til at forstå tanken bag, men vi kan lege sammen i starten, og følge historien i bogen, så skal de snart få lært "udviklingen" af de forskellige figurer. 
 

Der er også blevet hæklet en Gustav Gris færdig. Mit mindste barnebarn, havde "stjålet" storesøsters Gurli Gris... men nu har de en hver. 

Og fri-for-mobberi-bamsen i børnehaven har fået tøj på, som mit barnebarn ønskede det. En kjole og en hat. Så hæklet ud fra mål modtaget på sms, så er det da vist et ok resultat :D


Strikkepindende har også været ude i solen. Tog mig sammen og strikkede min Ella-cardigan færdig. Strikket med to tråde. En tråd Filcolana New Zealand Lammeuld og en tråd Silka Lux ( 80 % merino, 10 % silke og 10 % cashmere) = ren selvforkælelse ;)



Begge børnebørn har fået nyt strik. En lyserød cardigan og en lyseblå trøje. Begge strikket i babyuld / babymerino fra Brugsen. Fundet på tilbud til 15 kr pr nøgle. Så billige sommeruldtrøjer. Den lyserøde er Hjertecardigan af Lene Holme Samsøe ( som også har designet min Ella cardigan) og den lyseblå er en gratis opskrift fra Familie Journalen. Begge trøjer er rigeligt store her i starten, da jeg har strikket str 4 år. 


 






Jeg er nu igang med et sjal, hvor købet af opskriften støtter scleroseforeningen. Sjalet hedder Nerven, og er hyggeligt at sidde med Et restegarns-projekt forhåbentlig. 
Det er ihvertfald udgangspunktet, så håber det forbliver sådan ;)


Min dukke er her iført sin nye cardigan, som er fra Rillerundt, som jeg ofte har teststrikket for. Denne hedder Tilde-cardigan, og er også strikket i et par rester. 
Håber at få anvendt en del rester i år. Så udfordringen lige nu er, kun at falde for de opskrifter, som jeg har garn til i forvejen... vent... det er jo umuligt... men prøver at udnytte det jeg har. Har faktisk for nyligt indkøbt en bog, som udelukkende anvender restegarn. Så der er håb forude.
Har desuden gang i en top til mig selv, og en top til barnebarnet. Hendes i bomuld, min i noget silk-mohair-agtigt, købt på udsalg.
Jeg smutter ud i solen igen, med is-kaffe og strikkepinde :D  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar