torsdag den 26. marts 2020

        En "ny" tid....

Danmark er næsten lukket ned og for mange er der store udfordringer. Her hos mig er næsten alt som det plejer... Nej, jeg savner mine børn, børnebørn og familie, men alle må undvære i disse tider. Jeg er bare så taknemmelig for, at de indtil videre, alle er friske og sunde, så jeg skal ikke klage. Mit håndarbejde er fortsat min "medicin", også nu eller endnu mere nu.... 

Har fået en del ting gjort færdige. 

Først hækledelen:

Den blå klud, som var igang sidst er færdig. Den var sjov at lave, uden opskrift. Ud fra et foto, men der var mønsteret større, så jeg formindskede det, og det gik fint.








Kyllingen, som jeg også omtalte sidst, 

og påskelam
er også færdig. Opskriften fra Hæklet nordisk påskepynt. Garn fra Krea De luxe, ihvertfald til de første.
Der gik lidt masseproduktion i lammene fra samme bog, så der blev også brugt andre garnrester.

Mine børnebørns lam har broderede øjne, mens de andre har sikkerhedsøjne.

Fra bogen LUN har jeg hæklet Snøvsen Savlesmæk. Den var sjov at lave. Havde en blandingsgarn af bomuld og uld, som fungerede fint dertil. Tænker at lave nogle i ren bomuld også, som kan tåle højere varmegrader i vask, så smækken kan bruges ved spisning også :)


Har hæklet den blå rib-djævlehue færdig. Lækker baby-merino, og god pasform. Gratis opskrift fundet på nettet hos loopsofliberty.



Der strikkes fortsat kant på Mary-svøbet:


En Hjertebladjakke ( design: Lene Holme Samsøe) er igang.





To veste er klar til en gave. En ribvest, og en Virgil-vest. Begge opskrifter er fra strikkebøger, lånt på biblioteket.

Der er gang i flere forskellige "Strik sammen- hver for sig" på facebook. Jeg er indtil videre kun med i en´,men er fristet af andre projekter også. Hyggeligt at følge med. Kulissestrik med Helle Slente foregår ved, at man er med i en gruppe, og følger hendes design, mens hun arbejder fremad, og frigiver lidt af opskriften ad gangen.

Så ingen, ikke engang hende selv, kender det færdige resultat. Sådan ser mit ud, indtil videre:


Har hæftet mange tråde, og syet knapper i en trøje med får. Den vises næste gang. Andre projekter ligger rundt omkring mig, bl.a på vores spisebord... Nu ved man jo, at der ikke pludselig kommer gæster de næste dage, så jeg "roder" :D

Fortsat god solskinsdag til alle :)



  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar