tirsdag den 28. januar 2020

 Store og små projekter i gang.


Har lavet en aftale med mig selv. Mindst en række på “Call the midwife-blanket” hver dag. Er vild med det mønster, men uha, det går langsomt fremad. Godt jeg har god tid, før gaven skal gives væk.
Det er blødt som smør, i cashmere og silke. Det bliver en luksus-sag :) Er blot ved at være bekymret for, om to nøgler rækker.... eller der skal bestilles mere. Nu må jeg lige se, hvorlangt det første rækker, så ved jeg jo, om der bliver brug for mere...



Aftalen med mig selv betyder, at jeg også kan lave andre mindre projekter samtidig ;)
Så min stue har fået høns : 

Hønsene er rester fra puden, som jeg hæklede sidste år, og som jeg nu endelig har taget mig sammen, og fået monteret. Den er jeg ret glad for :)
Har også færdiggjort en hæklet klud. Selvom jeg prøver at passe godt på mine hjemmelavede klude, så går der et par stykker til med tiden, så er det skønt med nyt. Og jeg var heldig at vinde 3 nøgler bomuld hos oekologiskgarn på IG, så det første nøgle er nu omsat i en klud. Jeg prøvede lidt forskellige kanter af, før beslutningen blev en helt enkelt omgang stangmasker. Det var som om, de ellers så fine kanter tog fokus fra det grafiske udtryk i kluden. Ved faktisk ikke, hvem der har lavet mønsteret, jeg så et foto, og hæklede ud fra det :) Senere har jeg fundet et babytæppe hæklet i det mønster hos Sannes-web.dk. Men det er tilsyneladende ikke hendes opskrift, så ved ikke hvad mønsteret hedder ? 

På strikkepindene er også flere større projekter igang. Et tæppe, og to trøjer til mig selv. Begge af restegarn, fra gemmeren og fundet i genbrugsbutikker rundt omkring. Der er gået sport i at finde små sjove nøgler garn, som sammen med noget andet, kan udvikle sig :D


Jeg har også netop slået masker op til en dåbsgave, men den skal holdes hemmelig lidt endnu.
Min dukke har fået nye sko. Og så lavede jeg lige et par magen til lidt større, til en gave... 

En anden gave er færdig, men også lidt hemmelig endnu. Så disse bladbukser er lagt væk, indtil videre, for tanken er, at der skal være en cardigan til, som skal have samme brune farve i sig, på en eller anden måde ;) Har ikke bestemt mig endnu, for hvilken opskrift det bliver :)

Til slut har jeg hjulpet med monteringen af et tæppe. Stor og tungt at sidde med, men det var det hele værd. En bekendt havde hæklet lapperne som begynderprojekt. Det var da ret sejt klaret. Og jeg fik så en bunke lapper og nogle nøgler garn og muntre mig med. Tæppet blev super fint, og skal nu “bo” på en båd :)

Som det nok fremgår af opsætningen på siden her, så har jeg fået tastatur til min iPad, og prøver nu at blive god til at skrive på bloggen herfra, så jeg undgår at finde den gamle computer frem hver gang, men jeg skal vist øve lidt mere.... Det må jeg så :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar